listopada 17, 2015

Makaron w sosie mięsno dyniowym.

To kolejny przepis do którego użyłam dynię, początkowo miał to być sos do spaghetti a skończyło się nieco inaczej. Ale też smacznie!
Zapraszam!


Składniki;
30 dag mięsa mielonego ( ja użyłam wołowo - wieprzowego)
1 cebula
2 ząbki czosnku
20 dag dyni ( u mnie hokkaido)
2 pomidory
2 łyżki przecieru pomidorowego
suszone zioła prowansalskie czy też bazylia bądź oregano ( ok. 1 łyżeczki)
sól, pieprz, łyżeczka cukru
20 dag makaronu ( u mnie grube rurki)
2-3 łyżki oleju
ok 2 - 3 łyżki tartego sera ( u mnie oscypek)
Przygotowanie;

Na patelni rozgrzewamy olej, wrzucamy pokrojoną w kostkę cebule i starty czosnek a także zioła. Smażymy aż cebula będzie szklista, następnie dodajemy mięso mielone. Smażymy kilka minut co jakiś czas mieszając. Dynie obieramy ze skórki i ścieramy na dużych oczkach tarki. Dodajemy do mięsa i smażymy nadal. Pomidory sparzamy wrzątkiem i obieramy ze skórki. Kroimy w kostkę i również dodajemy do mięsa. Sos mieszamy aby nam nie przywarł. Smażymy a właściwie już dusimy aż nabierze odpowiedniej konsystencji. Pod koniec dodajemy przecier pomidorowy, doprawiamy do smaku solą , pieprzem a także aby złagodzić nieco kwaśny smak pomidorów dodajemy około łyżeczki cukru.
Makaron gotujemy według przepisu na opakowaniu, odcedzamy i mieszamy z sosem.
Przed podaniem możemy posypać naszym ulubionym serem.
Aby makaron nam się po ugotowaniu nie sklejał - do wody w której się gotuje dodajemy 2 - 3 łyżki oleju.

Gotowe!



Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 RADOŚĆ KIPIĄCA UŚMIECHEM , Blogger