października 22, 2015

Zdrowe i sycące batoniki.

Sklepowe półki uginają się pod ciężarem przeróżnych zdrowych czy też mniej zdrowych batoników, przekąsek, ciasteczek itd. Ja postanowiłam przygotowywać je sama w domu mając pewność co jest w środku. A kiedy wyciągam je z torby w podróży czy też na spacerze wtedy mam satysfakcje ,ze zrobiłam je sama i są takie pyszne!
Batoniki idealne na drugie śniadanie do szkoły dla naszych pociech a także i dla nas do pracy czy też na dłuższy spacer. Ogólnie mówiąc idealne w każdej sytuacji!

Polecam!

Składniki;
15 dag masła
10- 12 dag miodu ( ja dodałam syrop z mniszka lekarskiego domowej roboty ;-) )
25 dag płatków owsianych
40 g migdałów w płatkach
40 g rodzynek
1 garść orzechów laskowych (całych)
40 g jagód goi
15 dag mąki pszennej
10 dag brązowego cukru
2 jajka
ok 5 łyżek mleka
1 łyżeczka sody


Przygotowanie;
Masło rozpuścić w garnuszku z miodem, lekko przestudzić. W większej misce wymieszać dokładnie wszystkie składniki. Na samym końcu dodac rozpuszczone masło z miodem. Wymieszac. Forme 25/35 cm, wyłożyć papierem i natłuscic masłem. Mase bakaliową wyłozyc na brytfankę i wyrównać. Piec około 25- 30 min, w temp. 160C do momentu az się ładnie zezłoci.  Jeśli masa jest trochę za gęsta czyli składniki są suche i nie  pokryły się  tłuszczem z miodem wtedy dolewamy więcej mleka. Masa jednak nie powinna być płynna tylko gęsta.
Oczywiście składniki możemy wybrać na jakie mamy tylko ochote. Czy to orzechy włoskie, suszone morele czy też wiele innych. Wszystko zależy od tego jakie bakalie lubicie najbardziej!

Smacznego!




Batoniki najlepiej kroić po wystudzeniu, jak są ciepłe ciasto się łamie i troszkę kruszy.

2 komentarze:

Copyright © 2016 RADOŚĆ KIPIĄCA UŚMIECHEM , Blogger