października 24, 2015

Ciasto kawowe w stylu włoskim.


Uwielbiam takie ciasta! to jest naprawdę bardzo szybkie a dodatkowo bardzo smaczne!
Przepis od dłuższego czasu krąży po sieci wiec i ja postanowiłam je upiec i sprawdzić czy te wszystkie zachwyty na jego temat są uzasadnione!
Kto nie próbował - najwyższa pora!


 
 
Składniki na ciasto;  (foremka 25/35 cm)
6 jajek
pół szkl. cukru
1 szkl. mąki pszennej
szczypta soli
2 łyżki kakao
2 łyzki oleju
2 łyzki wody
pół łyżeczki proszku do pieczenia
 
Krem;
20 dag miękkiego masła
pół szkl. cukru pudru
2 szkl. mleka w proszku (nie granulowanego)
40 dag waniliowego serka homogenizowanego
 
 
poncz;
kawa czarna około 300 ml ( ja zrobiłam niezbyt mocną więc dałam tylko 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej, ponieważ kawosz ze mnie nijaki, ale jak lubicie kawe to dajcie jej dużo więcej)
100 ml. likieru kawowego lub czekoladowego (można go pominąć lub zastąpić innym alkoholem )
 
1,5 paczki okrągłych biszkoptów (takie po 15 dag)
gorzkie kakao do posypania
 
 
Przygotowanie;
 
Jajka ubijamy z solą i cukrem przez około 5 min. na jasną puszystą masę. Następnie dodajemy olej i wode. Miksujemy jeszcze chwilke a następnie przesiewamy makę z proszkiem i kakao do masy. Delikatnie mieszamy do połączenia składników. Mase przelewamy do foremki wyłożonej papierem do pieczenia. Moje wymiary to 25/35 cm.  Wkładamy do piekarnika nagrzanego do temp. 180C i pieczemy około 30 min.
Po upieczeniu i ostygnięciu biszkopt przekrawamy na dwa blaty.
 
Masło( o temp. pokojowej) ucieramy z cukrem około 5 min. na jasna puszystą masę. Następnie wsypujemy mleko w proszku i serek waniliowy. Miksujemy do połączenia składników.
Pierwszy blat ciasta wkładamy do formy w której piekło się ciasto. Możemy wyłozyc ją folią aluminiową. Ciasto ponczujemy (kawa zmieszana z alkoholem) a następnie wykładamy połowe masy i rozsmarowujemy. Na masie układamy naponczowane  biszkopty i lekko dociskamy i opruszamy delikatnie kakao. Biszkopty nakrywamy drugim blatem nasmarowanym od spodu masą ( 0k. 1/3 z pozostałej masy) a wierzch ciasta ponczujemy , smarujemy pozostałą masą. Na to układamy naponczowane biszkopty i oprószamy całość obficie  kakao. (najlepiej przez sitko) Ciasto wstawiamy do lodówki najlepiej na całą noc.
 
Idealne na niedzielny czy świąteczny deser.
 
Smacznego!
 
Inspracje zaczerpnęłam od Kasi.
 
 



 
 
 
 

2 komentarze:

Copyright © 2016 RADOŚĆ KIPIĄCA UŚMIECHEM , Blogger