października 23, 2015

Barszcz czerwony z ziemniakami.

Smaczne i proste danie, mnie kojarzy się z dzieciństwem. Tylko , ze w domu jadało się z puree ziemniaczanym a ja podaje z ziemniakami w kawałkach.
Kto chętny? Zapraszam!


Składniki;
porcja rosołowa (skrzydełka czy tez udko kurze)
1 marchew
1 pietruszka
3 duże buraki czerwone
sól, pieprz
ziele angielskie, liść laurowy
1 cebula
1 łyżka oleju
2 -3 ząbki czosnku
ziemniaki
łyżeczka majeranku



Mięso umyć i zalać wodą w garnku. Dodać liśc i ziele angielskie, gotowac do miękkości. Mięso wyjąc i użyć do innych celów. Marchew, pietruszkę i buraki obrać a następnie zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Wrzucić do wywaru mięsnego. Gotować na małym ogniu do miękkości. Zupę doprawić do smaku solą, pieprzem a jeśli używacie to przyprawą uniwersalną, a także startym czosnkiem lub przeciśniętym przez praskę. Dodajemy także majeranek.
Jeśli kolor nas nie zadowala , lub za mocno nam się zupa gotowała i kolor zrobił sie taki jak nie trzeba wtedy możemy poratować się koncentratem barszczu. Wystarczy kilka łyżeczek i gotowe.
Cebule obrać i drobno pokroić, zeszklić na łyżce oleju. Ziemniaki obrac i ugotować. Ja nie tłukłam tylko pokroiłam na kawałki ale Wy możecie zrobić puree.
Zupę możecie również zabielić śmietana, ja tego nie robiłam.

Do talerzy wlewamy barszcz z warzywami, na wierzchu układamy pokrojone ziemniaki a po wierzchu posypujemy usmażoną cebulką i posiekaną zieloną pietruszką.

Barszcz powinien być pieprzny więc nie żałujmy pieprzu!

Smacznego!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 RADOŚĆ KIPIĄCA UŚMIECHEM , Blogger