maja 15, 2018

Ciasto Marlenka z masą krówkową.

Dziś przychodzę do Was z kawałkiem pysznego ciasta! musze Wam powiedzieć, że to uplasowało się naprawdę wysoko na mojej liście ulubionych ciast. 
Polecam bo jest bardzo smaczne! 


Składniki na ciasto;
15 dag masła lub margaryny
60 dag mąki pszennej
3 łyżki miodu
25 dag cukru pudru
1 łyżka octu
3/4 łyżki sody 
2 jajka


 
Składniki na masę;
1 budyń śmietankowy
500 ml mleka
1 puszka masy kajmakowej (460 g)
30 dag masła w temp, pokojowej

ok pół batonika snikers

Przygotowanie;
Masło rozpuścić w garnuszku o grubym dnie, dodać miód i cukier. Mieszać do rozpuszczenia. W kubku sodę mieszamy z octem. Wlewamy do masy w garnku. Chwilę podgrzewamy co jakiś czas mieszamy. Masa zacznie rosnąć, zmieniać kolor i konsystencję. Będzie wręcz pomarańczowa ale taka ma być. Odstawić garnek do lekkiego przestudzenia( tak, aby jajka po dodaniu się nie ścięły) Następnie wbijamy jajka i energicznie mieszamy, na końcu porcjami dodajemy mąkę, mieszamy drewnianą łyżką. Kiedy już nie dajemy rady z mieszaniem, ciasto przekładamy na stolnicę. Dosypujemy resztę mąki i zagniatamy. Ciasto lekko się klei. 

Dzielimy je na 5 równych części. Ciasto wałkujemy na papierze do pieczenia bo inaczej nie damy rady tego zrobić. Ma być bardzo cienko, na 2-3 mm. Papier z ciastem wkładamy do blaszki o wymiarach 25x35 cm. Nadmiar ciasta odcinamy i uzupełniamy ewentualne braki w innym miejscu. Wkładamy do nagrzanego piekarnika do 180C i pieczemy około 5 min. Po wyjęciu z piekarnika ciasto jest miękkie jednak po kilku chwilach robi się twarde. Można je wyrównać a ścinki odłożyć do dekoracji wierzchu ciasta.

Masa;
Budyń ugotować według przepisu na opakowaniu. Przykryć i wystudzić. Miękkie masło miksujemy na puch, dodajemy stopniowo masę krówkową a na końcu porcjami dodajemy zimny budyń. Miksujemy aż krem będzie gładki.

Masą smarujemy każdy blat ciasta. Układając jeden na drugim. Na wierzchu także posmarować kremem. Posypać pokruszonymi ścinkami i posiekanym batonikiem. Zostawić na około godz. w temp, pokojowej a następnie włożyć do lodówki. Ciasto najlepsze jest po kilkunastu godzinach, kiedy blaty zmiękną. Przed podaniem ciasto wyjąć na jakieś pół godz. z lodówki.



Smacznego!

25 komentarzy:

  1. Oj zjadłabym takie ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O matko ale bym zjadła ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z chęcią spróbowałabym takie ciasto. Kiedyś na pewno będę chciała je wykonać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pysznie ale akurat postanowiłam ograniczyć słodkie a ty takie cuda dodajesz :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda mega smacznie na pewno wypróbuje przepis.

    OdpowiedzUsuń
  6. rozpusta, aż chce się jeść!

    OdpowiedzUsuń
  7. ostatnio jadlam w cukierni wiec moze tym razem zrobię sama

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale mi smaka narobiłaś!!! Już wiem co będę robić w weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę zrobić takie ciacho 😊

    OdpowiedzUsuń
  10. az zgłodniałam, do kawusi w sam raz takie ciacho

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciasto wygląda bardzo smakowicie ale za dużo zabawy z tymi warstwami jak dla mnie. Podoba mi się masa i chętnie ja wykorzystam z innym ciastem

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja ostatnio mam szlaban na słodkości, ale wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wpisane w plany na najbliższy weekend! <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Mój mąż uwielbia piec ciasta, więc przekażę mu twój przepis.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda przepysznie :)
    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. jak ono smakowicie sie prezentuje,. musi naprawdę być pyszne

    OdpowiedzUsuń
  17. Mniam, jestem fanką ciast z masą krówkową.

    OdpowiedzUsuń
  18. Zapisuję sobie przepis i na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wygląda naprawdę mega apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Prezentuje się prześlicznie i samkowicie !

    OdpowiedzUsuń
  21. To ciasto mnie zachwyciło. Właśnie dziś je robię. Placki już popieczone czekają. Zrobię jeszcze masę budyń też już się studzi. I mam nadzieję że zrobię wrażenie na moich znajomych z pracy bo piekę je specjalnie na swoje urodziny. Mnie już przepis uwzial a smakiem przekonam się niebawem. Dzięki za fajny przepis. ��

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 RADOŚĆ KIPIĄCA UŚMIECHEM , Blogger