maja 14, 2018

Jak zostać piratem? Wyprawa na Karaiby - wyd. Skrzat.

Dziś zabieram Was na Karaiby?! Gotowi? a to wszystko za sprawą książki od Wydawnictwa Skrzat - Jak zostać piratem? Wyprawa na Karaiby.
Głównym bohaterem jest Tomek, który zapragnął być piratem, nie zdawał sobie jednak sprawy z tego ,że jego marzenie może tak szybko się spełnić. 

Tomek wraz z rodzicami mieszka w miejscowości o dziwnej nazwie - Ostatni Grosz. Chłopiec pragnął zostać piratem jak jego wujek Gucio, który ponoć opłynął świat wzdłuż i wszerz. Jednak od dłuższego czasu nie ma żadnych wieści od wujka aż do pewnego dnia kiedy to przychodzi tajemniczy list o bardzo dziwnej treści. Okazało się iż list przyszedł aż z Karaibów a napisał go wujek Gustaw który nie żył już od ... 10 lat! List był w języku francuskim . Treść listu brzmiała - Przybądź jak najszybciej na mój grób. Liczę na Ciebie. Twój wuj Gustaw. Było jeszcze kilka informacji o tajemniczej książce Quo vadis, ponoć to ulubiona książka wuja. Informacje zawarte w liście brzmiały bardzo dziwnie, cała rodzina podjęła decyzję, że nie można  tak tego zostawić. 
Postanowili, że  wyruszą w podróż na Karaiby. Przed wyjazdem pilnie uczyli się języka francuskiego aby móc bez problemu porozumieć się z miejscowymi. Początkowo wszyscy mieli lecieć samolotem, jednak okazało się ,że tata ma znajomego który ma własną łajbę. 



Więc wraz z kolegą taty i jego córką a także psem wszyscy popłynęli łajbą na Karaiby. Nie musze pisać że rejs był bardzo udany i nie obyło się bez przygód. Jednak jakich, zdradzać nie będę. 

 
Prawdziwa przygoda zaczyna się po przybyciu na miejsce. Oczywiście pierwsze kroki skierowali na cmentarz, następnie trwały poszukiwania domu w którym mieszkał wujek a także groty o której dowiedzieli się przypadkiem od byłej sąsiadki wuja. 



Książka trzyma w napięciu do ostatnich kartek. Tomek wraz z rodzicami poszukują rodzinnego skarbu w postaci tajemniczej książki. Wyspa ma przed nimi wiele tajemnic jednak oni nie poddają się i  próbują je wszystkie rozwikłać. 
Nie chcę Wam zdradzać więcej aby mieć frajdę z przeczytanej książki....
Mimo iż nazwy miejscowości, wysp itd. są czasami bardzo dziwne i zaskakujące, istnieją naprawdę. 
Więc dzięki tej książce poznajemy świat i to prawdziwy! 
Książka podzielona jest na rozdziały, wciąga na tyle, że moja córka prosiła o przeczytanie kolejnych mimo iż już przychodziła pora do spania. 
Czy udało się odnaleźć tajemniczą książkę, a może coś jeszcze??? 
Zapraszam do lektury! A książka świetna, więc polecam ;-)

Tytuł - Jak zostać piratem? Wyprawa na Karaiby.
Wydawnictwo- Skrzat
Autor - Barbara Wicher
Ilość stron- 80
Oprawa - Twrada

Miłej Lektury!



21 komentarzy:

  1. Książka jest bardzo ładnie wydana. Kolory z pewnością zachęcają dzieci do jej przeczytania. Historia zainteresuje nawet najmłodszych czytelników. Hanię na pewno by ta książka wciągnęła.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładna książeczka. Mojemu bratu na pewno by się spodobała:>

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajna i kolorowa książeczka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Po przeczytaniu pierwszego członu tytułu od razu skojarzyło mi się z piratem co kopiuje na lewo płyty ;)
    Książki nie są dla mnie jako forma spędzania czasu, nie lubię bierności ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo ładnie wydane książeczki

    OdpowiedzUsuń
  7. taka książeczka to idealny prezent dla mojego syna - uwielbia opowieści pirackie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajna książka dla dzieciaków. Ciekawa jestem czy moja mała chętnie by jej słuchała

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo podoba mi się wykonanie tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam ksiazeczki dla dzieci dlatego tez i po ta chętnie sięgnę

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajnie się zapowiada :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. wygląda fajnie w sam raz dla małych piratów

    OdpowiedzUsuń
  13. Moja corcia jest za mala na takie ksiazeczki jeszcze:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mój syn uwielbia pirató, więc na pewno spodobałaby mu się ta książka.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mój synek jeszcze za mały na książeczki, ale jak przyjdzie czas to będziemy czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  16. My na razie czytamy krótkie bajeczki, ale kiedyś napewno sięgniemy i po tę.

    OdpowiedzUsuń
  17. Zauważyłam, ze Maciuś lubi takie bajki przygodowe, spodobałoby mu się :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Podobają mi się bardzo książeczki tego typu - mój brat byłby nią zachwycony.

    OdpowiedzUsuń
  19. Za jakiś czas chętnie się skuszę na tą książkę i będę czytać synkowi ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Myślę, że mój synek chętnie by taką książkę przygarnął :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 RADOŚĆ KIPIĄCA UŚMIECHEM , Blogger