września 01, 2015

Szarlotka z serem i żurawiną.

Dziś kolejny przepis na ciasto z jabłkami, warte wypróbowania. A ci co lubią i jabłka i ser nie będą zawiedzeni! A więc miłego pichcenia ;-)

Składniki;
2,5 szkl. mąki
2 żołtka
3 łyzki smietany
20 dag masła( może tez być margaryna)
2 łyzki cukru
odrobina soli
 
40 dag białego sera
1/4 szkl. cukru
1 jajko oraz białka które zostały z przygotowania ciasta
1 łyzeczka olejku waniliowego
garść zurawiny
 
3 jabłka
1/3 szkl. cukru
1 łyzeczka cynamonu
 
Zurawina do dekoracji i cukier puder
 
Z podanych składników wyrabiamy ciasto, zawijamy w folie i wkładamy na pół godziny do lodówki a w tym czasie przygotowujemy nadzienie.
Tortownice o rozmiarze 26 Cm. smarujemy masłem, dno wykładamy papierem do pieczenia , smarujemy masłem i posypujemy kasza manna. Ciasto dzielimy na dwie części, jedna rozwałkowujemy i wykładamy nią dno oraz brzegi. Ser mieszamy z jajkami , cukrem oraz olejkiem na  gładka mase. Ja uzyłam blendera. Na końcu do masy serowej dodajemy garść żurawiny. Wylewamy do tortownicy. Jabłka kroimy w drobna kostke, mieszamy z cukrem oraz cynamonem i wykładamy na ser. Druga połowe ciasta wałkujemy i wykrawamy paseczki które dekoracyjnie układamy na wierzchu. Ciasto wkładamy do nagrzanego piekarnika do 180 C i pieczemy około godz.
Po ostudzeniu ciasto posypujemy cukrem pudrem i dekorujemy zurawiną.
 
 


 
 
Smacznego!
 

2 komentarze:

  1. Mmm, musiała smakować bajecznie! Pyszne połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak właśnie było ;-) u Ciebie tez już się rozgościłam! ;-)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 RADOŚĆ KIPIĄCA UŚMIECHEM , Blogger