września 08, 2015

Jabłkowa tarta tatin.

Szarlotki, jabłeczniki, tarty z jabłkami to wszystko smakuje zawsze przepysznie! I są to chyba ciasta które zawsze wychodzą, czy mam racje?!

A więc zapraszam!

Składniki na ciasto;
200 g mąki
30 g cukru pudru
szczypta soli
100 g masła
1 jajko

Składniki na nadzienie;
40 g masła
60 g cukru
3- 4 jabłka ( obrane i pokrojone w krązki bez gniazd nasiennych)
cynamon do smaku

Mąkę przesiać na stolnicę , dodac cukier, sól, masło pokrojone w kosteczkę. Na końcu dodac jajko i zagnieść ciasto. Owinąc w folie i schładzać w lodówce około pół godz.
W tym czasie przygotowujemy nadzienie.  Na patelnie wsypujemy cukier a gdy zacznie lekko się karmelizowac dodajemy masło. Po chwili wrzucamy jabłka i dusimy około 5 minut. Przekładamy je do formy na tarte.Po wierzchu posypujemy cynamonem. ( ja użyłam ceramicznej). Ciasto wyjąc z lodówki i rozwałkować  na placek o średnicy nieco większej niż foremka. Ciasto wyłożyć na wierzch jabłek. (ja nawinęłam je na wałek a potem przełożyłam na forme) Na wierzchu należy ponakłuwać widelcem, aby para mogła gdzies uchodzić ;-) Ciasto wkłądamy do piekarnika nagrzanego do 200 C. Pieczemy około 20 min. a następnie temp. zmniejszamy do 160C i pieczemy jeszcze 15- 20 min. Gorące ciasto przykrywamy płaskim talerzem i odwracając forme przekładamy ciasto na talerz.

Smacznego!






Mnie najlepiej smakuje na ciepło.

5 komentarzy:

Copyright © 2016 RADOŚĆ KIPIĄCA UŚMIECHEM , Blogger