czerwca 05, 2016

Sernik na ciasteczkowym spodzie z musem wiśniowym STOVIT - naturalnie owocowe.

Jakiś czas temu zostałam ambasadorką  streetcom. Tym razem dostałam się do testów nowości firmy Stovit a mianowicie cząstki owoców w żelowym musie zamkniętych w słoiczku., mus jest alternatywą dla konfitur czy też dżemów. Naturalnie owocowe to aż 70 % owoców i tylko 26 % cukru. A 100 gram produktu jak twierdzi producent to tylko 100 kcal.


Mus świetnie sprawdzi się jako  dodatek do lodów, tostów, grzanek, naleśników czy gofrów a także jako składnik wykwintnych sosów do mięs.
Stovit  "wypuścił" na rynek mus w 5 smakach - truskawki, wiśnie, brzoskwinia z marakują, owoce leśne i cztery owoce.
Mus świetnie smakuje na kromce chleba jednak ja chciałam wypróbować go jak poradzi sobie z wypiekami. Postanowiłam upiec sernik z musem wiśniowym. A zatem zapraszam po przepis.


Składniki;
1 kg białego sera
3 jajka
1 szkl. cukru kryształu
3 łyżki gęstej śmietany
1 budyń waniliowy (proszek)
10 dag rozpuszczonego masła
ok pół słoiczka Stovit naturalnie owocowe - smak wiśniowy

spód ciasteczkowy;
30 dag ciastek zbożowych
10 dag rozpuszczonego masła

Przygotowanie;
Tortownice o wymiarach 26cm. smarujemy tłuszczem, Dno wykładamy papierem do pieczenia. Ciastka kruszymy (ja zmiksowałam na piasek) dolewamy rozpuszczone masło i mieszamy. Ma być mokry piasek. Całość wykładamy do tortownicy, łyżką rozsmarowujemy po całej powierzchni i lekko ugniatamy łyżką. Wstawiamy do lodówki a w tym czasie robimy masę serową.

Mnie szczerze mówiąc trochę się spieszyło z tym ciastem więc zamiast ser przemielić 3 razy w maszynce to po prostu 4 kostki po 25 dag włożyłam do większej miski i zblendowałam blenderem  3-4 min. Następnie dodałam śmietanę i blendowałam jeszcze chwilkę. Dosypałam cukier, budyń w proszku i jajka. Blender wymieniłam na mikser i wszystko zmiksowałam do momentu aż cukier się rozpuścił. Na końcu dolałam rozpuszczone masło i jeszcze chwilkę miksowałam do połączenia składników.
Masę serową należy wylać na schłodzony spód ciasteczkowy. Wyrównać wierzch ciasta a następnie wyłożyć łyżką porcje musu na wierzch.


A następnie bierzemy wykałaczkę czy też rurkę do napojów i robimy po cieście takie esy floresy czy też ósemki. Powstaną ładne wzorki.


Sernik wstawiamy do piekarnika i pieczemy około 1 godziny i 20 min. w temp. 160 C. Jednak należy sprawdzać co jakiś czas bo każdy piekarnik piecze inaczej.
Studzimy w uchylonym piekarniku a następnie przekładamy do lodówki i studzimy jeszcze kilka godzin.




Smacznego!

2 komentarze:

Copyright © 2016 RADOŚĆ KIPIĄCA UŚMIECHEM , Blogger