czerwca 07, 2016

Kanapka Crogue Monsieur.

Kanapka Crogue Monsieur to chyba najsłynniejsza kanapka na świecie, zaraz po niej jest chyba Crogue Madam. Tej drugiej jeszcze nie próbowałam ale to niebawem uczynię!
Jednak dziś zapraszam na kanapkę (Pan) rodem z Francji!


Składniki na 2 szt.;
4 kromki chleba pszennego z foremki lub tostowego (skórkę obciąć)
1 łyżeczka musztardy
4 plastry ulubionego sera żółtego + dwie łyżki startego sera do posypania po wierzchu
4 plastry szynki
masło do posmarowania kromek
 
Sos beszamelowy;
1 łyżka mąki
2 łyżeczki masła
3/4 szkl. mleka
szczypta gałki muszkatołowej, sól, pieprz
 
 
Przygotowanie;
Kromki chleba smarujemy masłem po jednej stronie. Patelnie rozgrzewamy, układamy na niej kromki masłem do dołu. Opiekamy chwilę. Na dwóch kromkach układamy szynkę oraz plastry sera. Przykrywamy dwiema pozostałymi. Kanapki układamy w niewielkiej formie do zapiekania.
 
Przygotowujemy sos beszamelowy;
Mąkę, masło oraz mleko umieszczamy w garnku. Podgrzewamy i mieszamy do momentu aż sos zgęstnieje. Doprawiamy przyprawami do smaku. Sosem zalewamy kanapki, posypujemy po wierzchu startym serem i wstawiamy do nagrzanego piekarnika do 180C. Zapiekamy do momentu aż ser na wierzchu się stopi i lekko zarumieni.


Gotowe kanapki smarujemy z wierzchu musztardą.


Smacznego!

2 komentarze:

  1. Oj bardzo żałuję, że nie znałam takich kanapek, bo sądząc po opisie bardzo by mi smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To ja taką poproszę, bo apetycznie wygląda

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 RADOŚĆ KIPIĄCA UŚMIECHEM , Blogger