sierpnia 15, 2015

Biszkopt kakaowy z papierówkami.

Ciasto powstało bardzo szybko. Moja córka chodziła za mną i prosiła o coś słodkiego. Ciast z masami oraz innych przekładanych nie lubi, więc postanowiłam upiec zwykłego biszkopta który znikł natychmiast!

Składniki;
5 jajek
3/4 szkl. cukru
pół szkl. mąki pszennej (ja uzyłam tortowej)
pół szkl mąki ziemniaczanej
1 łyzeczka proszku do pieczenia
3 łyzki kakao

2 łyzki wiórków kokosowych
5- 6 małych papierówek

Przygotowanie;
Białka oddzielić od żółtek i ubić na sztywną pianę. Nastepnie dodawać cukier i nadal ubijać. Kiedy już cukier nam się rozpuści i nie będzie słychać żadnych "zgrzytów" dodajemy po jednym żółtku i nadal ubijamy. Na samym końcu dodajemy przesiane mąki, proszek do pieczenia i kakao. Teraz mieszamy delikatnie łyżką (ja mieszam drewnianą). Foremke wykładamy papierem i natłuszczamy. Wylewamy ciasto i równomiernie rozprowadzamy. Jabłka umyte i obrane kroimy na ćwiartki i usuwamy gniazda nasienne. Nastepnie każdą ćwiartke kroimy na cienkie plasterki. Jabłka ukłądamy na cieście delikatnie wpychając je do środka. Po wierzchu posypujemy wiórkami kokosowymi.
Pieczemy około 30- 40 min, w temp. 180C.
Foremka jaką użyłam jest nieco mniejsza niż standardowa.






A tak wygląda przed upieczeniem.


Smacznego!

5 komentarzy:

Copyright © 2016 RADOŚĆ KIPIĄCA UŚMIECHEM , Blogger