czerwca 11, 2015

Śmietanowe serduszka.

Zapraszam Was dziś na ekspresowy w wykonaniu deser śmietanowy. Można zrobić go na noc a następnego dnia możemy zajadać. Idealny na upalne dni.



Składniki;
2 torebki galaretki truskawkowej
mała śmietana 12%
kilka truskawek lub konfitura truskawkowa



Jedną galaretke rozpuszczamy w pół litra wrzątku i mieszamy do rozpuszczenia. Wlewamy do foremek do około 1/3 wysokości. Wkładamy do lodówki aby zastygła. Ja użyłam foremek silikonowych w kształcie serc. Drugą galaretke rozpuszczamy w szklance wody, studzimy i mieszamy ze śmietana. Kiedy galaretka w lodówce już nam stężała wtedy wylewamy mase śmietanową i uzupełniamy do pełna. Truskawki pokroić na małe cząstki i powrzucać do masy.Kilka galaretek można przygotować inaczej czyli pierwsza warstwę galaretki posmarować konfitura i na to wlać mase smietanowa. Wedle upodobań.
Ogólnie mówiąc deser pyszny i szybki.

Polecam!

Ps. teraz mamy sezon truskawkowy wiec uzyłam takich owoców i tez truskawkowych galaretek ale spokojnie możemy wypróbować w innych wariantach.

Przed wyjęciem galaretki na moment zanurzyłam foremke od spodu w gorącej wodzie. Wtedy bez problemu ja wyjmiemy w nienaruszonym stanie.




Z podanej porcji wyszło mi 11 śmietanowych serduszek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 RADOŚĆ KIPIĄCA UŚMIECHEM , Blogger