czerwca 06, 2015

Konfitura z róży.

Konfiture z róży zrobiłam po raz pierwszy. Przejrzałam internet , kilka książek i oto powstał ten szybki sposób na uzyskanie ekspresowej konfitury. Będzie jak znalazł do pączków.

składniki;
płatki rózy
sok z cytryny
cukier


Płatki rózy po zebraniu zostawiamy na jakiś czas aby wszystkie robaczki spokojnie je opuściły ;-) (Ja rózy nie płukałam) Płatki wkładamy do makutry i zasypujemy cukrem. Ilośc cukru zależna jest od ilości płatków, porcje cukru należy podwoić. Ja miałam 30 dag płatków więc wsypałam 60 dag cukru. Tak przygotowane płatki ucieramy tłuczkiem około 30 min. Az powstanie gładka masa a cukier pod palcami nie będzie wyczuwalny. Na końcu wlewamy sok z cytryny. Ja dałam około 3 łyżek.
W wielu przepisach znalazłąm informacje aby odcinać białą część płatka, ale ja jestem za leniwa ;-) i tego nie robiłam. Biała końcówka nadaje lekko gorzki posmak ale mi on nie przeszkadza. Konfitura mimo to jest smaczna.


A tak wygląda po około 30 min.

 
Konfiture wkładamy do wyparzonych i suchych słoików.
Mnie z podanych składników wyszły dwa słoiczki. Jeden o pojemności 210 ml. a drugi 320 ml. Czyli około pół litra. Słoiki zakręcamy - nie pasteryzujemy. Odkładamy w chłodne miejsce. Ja włożyłam do lodówki.
 

 
Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 RADOŚĆ KIPIĄCA UŚMIECHEM , Blogger