czerwca 25, 2015

Tarta lato z truskawkami.

Lato! gdzie jesteś?! Czy Wy też z utęsknieniem na nie czekacie? Może proponując Wam dzisiejszą tarte nieco go przybliżę ;-) chociaż w wyobraźni!

Robi się ją naprawdę szybko, ja kupiłam w końcu forme do tart z wyjmowanym dnem wiec od teraz będzie ich zdecydowanie więcej ;-)


Składniki;
30 dag mąki pszennej
1 łyzeczka proszku do pieczenia
15 dag masła
2 łyzki cukru pudru
ok. 4 łyzki zimnej wody

jogurt grecki (200g)
twarożek  (180g) ale jeśli będzie kilka gram więcej nc sięnie stanie
10 dag cukru pudru
kilka listków mięty
30 - 40 dag truskawek
czekolada w młynku do dekoracji

Przygotowanie;
Z podanych składników szybko zagniatamy ciasto, rozwałkowujemy a następnie wykładamy forme do tarty(wcześniej wysmarowaną masłem). Nakłuwamy widelcem i obciążamy porcelanowymi kulkami , grochem, ryzem... no własnie jestem ciekawa czym Wy obciązacie swoje wypieki? ja nie mając nic z powyższej listy przykryłam ciasto papierem do pieczenia i poukładałam na nim foremki na mini babeczki ;-) Wkładamy do nagrzanego piekarnika do 200C - po około 15 minutach zdjęłam obciążenie i dopiekłam spód jeszcze kilka minut.
Truskawki myjemy i odsączamy na sitku. Kiedy spód już nam przestygnie robimy mase - w misce mieszamy ze sobą jogurt, serek i cukier. Cukier najlepiej przesiać przez sitko aby nie było grudek. Do masy można również dodac skórke otartą z jednej cytryny lub limonki.
Tarte smarujemy cienką warstwą kremu, układamy na całej powierzchni pokrojone w plasterki truskawki a następnie pozostała masą je przykrywamy. Na wierzchu dekoracyjnie układamy kilka truskawek, dekorujemy czekolada i miętą.






Ciasto najlepiej jak zostawimy na około godzine aby nieco zmiękło, ale od razu tez możemy zaczać pałaszować.

Podane składniki sa na tarte o wymiarach 30cm. Więc jeśli macie mniejszą foremke wtedy zmniejszcie sobie składniki o około 5 dag na każdym produkcie.



Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 RADOŚĆ KIPIĄCA UŚMIECHEM , Blogger