czerwca 29, 2015

Kotleciki brokułowo - kalafiorowe.

Kiedyś kalafiora przygotowywałam właściwie na jeden sposób - gotowałam różyczki w wodzie, odsaczałąm a następnie panierowałam je jak kotlety. Najpierw w mące potem w jajku a na końcu w bułce. Tak przygotowanego kalafiora smażyłam na gorącym oleju. Danie pyszne ale bardzo pracochłonne. Od kiedy wypróbowałam przepis na kotleciki jednak zostane przy nim. Mało pracy a smak bardzo przypomina ten właśnie kalafior z dziecięcych lat.


Składniki;
1 mały kalafior
pół brokuła
3 łyzki startego sera zółtego
2 jajka
sól, pieprz
ok szkl. bułki tartej
1 cebula
olej do smażenia


Kalafiora i brokuła gotujemy do miękkości w osolonej wodzie. Odcedzamy i zostawiamy aby przestygło. Cebule kroimy w kostke i rumienimy na oleju. Kiedy warzywa przestygły bierzemy tłuczek do ziemniaków i tłuczemy. Jednak nie na papke, a staramy się aby małe rózyczki były wyczuwalne. Do warzyw dodajemy podsmazona cebule, starty ser, jajka i doprawiamy do smaku. Na samym końcu dodajemy tyle bułki tartej aby można było formować kotleciki.
Wielkość kotletów zostawiam Waszym upodobaniom ;-)
Gotowy kotlet panierujemy w bułce tartej i układamy na patelni z rozgrzanym olejem. Smażymy z obu stron na rumiany kolor.




Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 RADOŚĆ KIPIĄCA UŚMIECHEM , Blogger