maja 25, 2015

Szparagowe paluszki.


Przepis na te paluszki znalazłam w jakimś czasopiśmie, wyglądał bardzo zachęcająco wiec postanowiłam go wypróbować. Jak zwykle przepis zmodyfikowałam na swoje potrzeby i oto powstały te smaczne i szybkie paluszki.


Składniki;

 
1 pęczek szparagów
około pół szklanki bułki tartej
około pół szklanki utłuczonych płatków kukurydzianych (śniadaniowych)
3 łyzki startego parmezanu
sól, pieprz,
1 łyzeczka przyprawy z suszonymi pomidorami
2 jajka
4 łyzki mąki
olej do foremki
 
 
Szparagi myjemy, obieramy z włókien i odłamujemy zdrewniałe końcówki. Bułke tarta mieszamy z płatkami, serem i przyprawami, wysypujemy do płaskiego naczynia. Szparagi najpierw obtaczamy w mące następnie w jajku a na samym końcu w mieszance z bułki tartej. Blache wykładamy papierem, spryskujemy olejem i układamy szparagi aby na siebie nie nachodziły. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika do 190 C i pieczemy do zrumienienia około 15 minut.
Najlepiej smakują na ciepło z ulubionym sosem lub bez.
 
 Ja wybrałam białe szparagi ,ponieważ tylko takie dostałam w sklepie ale zielone oczywiście także mogą być.

Tylko jedna wskazówka; kiedy obieramy białe szparagi robimy to na całej długości, natomiast zielone obieramy tylko do połowy szparaga, ponieważ górna część pozbawiona jest włókien.

 
 Smacznego!
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 RADOŚĆ KIPIĄCA UŚMIECHEM , Blogger