maja 24, 2015

Bułeczki śniadaniowe - żabki.

Te bułeczki robiłam z myślą o mojej córce, chciałam jej zrobić niespodzianke! no i się udało. Pomogła mi w końcowej fazie przygotowań , a efekty oceńcie sami.
 
 
Skłądniki;
570 g maki pszennej
12 g drożdży instant ( mogą być świeże 2,5 grama ale trzeba zrobić rozczyn)
175 ml mleka
80 g masła
2 łyżki cukru
pół płaskiej łyżeczki soli
2 jajka do ciasta plus 1 jajo do smarowania
 
Dodatkowo;
sałata, wędlina, rzodkiewka, ser biały w plastrach, kiełki , kilka goździków
 
Wszystkie składniki ciasta mieszamy i wyrabiamy ciasto. Masło możemy rozpuscic w mleku.Jeśli używamy świeże drożdze wtedy, mleko należy podgrzać, dodac łyzke cukru, łyzke maki i drożdze, Wszystko wymieszać,zostawic na kilka minut az rozczyn urośnie i dodajemy do mąki.
Wyrobic ciasto i odstawić na około godzine pod przykryciem. Po tym czasie ciasto jeszcze raz zagnieść, podzielic na niewielkie kulki. Wszystko zależy od tego jakiej wielkości bułeczki chcemy otrzymać. Z każdej porcji formowac kulke, staramy się aby była gładka a łączenie było pod spodem. Na kńcu  robimy oczy - czyli dwie małe kulki które przyklejamy do bułeczki. Należy zrobić to dokładnie aby podczas pieczenia nam nie odpadły. Możemy w bułeczce zrobić dwie dziurki do których wciskamy oczy. Aby kawałeczek oka "zanurzył" się w bułce. Gotowe bułeczki smarujemy roztrzepanym jajkiem. Wkładamy do nagrzanego piekarnika do 180C na około 30 min. az bułeczki ładnie się zrumienia.
Kiedy bułeczki już nam przestygną, przekrawamy je na pół,smarujemy masłem i wkładamy na co tylko mamy ochote. Ja podałąm składniki których uzyłam. Z białego sera wykroiłam kółka na oczy a w srodek wbiłam goździki, z nich również zrobiłam nos. Bułke przykrywamy i gotowe. Dekorujemy kiełkami.
 
Smacznego! śniadanie bądź kolacja w idealnych humorach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 RADOŚĆ KIPIĄCA UŚMIECHEM , Blogger