września 02, 2016

Tagliatelle w sosie kurkowo śmietanowym.

Właśnie nadszedł ten czas... grzybiarze mają co robić! ja jeszcze nie byłam w tym roku na grzybach ale kto wie... Więc dziś zapraszam Was na klasyczne danie a mianowicie makaron w sosie kurkowym.




Składniki;
1 pierś z kurczaka ( ok 25 dag)
20 dag kurek
śmietana 30 % 200ml.
oliwa do podsmażenia
sól, pieprz
makaron tagliatelle  szpinakowy ok 20 dag
kilka suszonych pomidorów z oliwy

Przygotowanie;
Makaron gotujemy w osolonej wodzie zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
Filet z kurczaka myjemy a następnie kroimy w większą kostkę. Na patelni rozgrzewamy oliwę i wkładamy mięso. Smażymy kilka minut , często mieszając. Kurki oczyszczamy ( ja zalewałam je kilka razy gorącą woda , odczekałam chwile aż piasek opadł i czynność powtarzałam) Na patelnie do kurczaka dodajemy oczyszczone kurki, można je pokroić na mniejsze kawałki. Ja dodałam je w całości. Dusimy około 5 min. Dodajemy pokrojone suszone pomidory, doprawiamy do smaku solą oraz pieprzem. Następnie zalewamy śmietaną ,mieszamy kilka chwil do momentu aż sos lekko zgęstnieje. Do sosu wkładamy makaron, dokładnie mieszamy i podajemy.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 RADOŚĆ KIPIĄCA UŚMIECHEM , Blogger