sierpnia 30, 2016

Ketchup z cukinii.

Cukinia w tym roku obrodziła więc aż grzech jej nie wykorzystać. Ketchup to ulubiony sos mojej rodziny. Zjadamy go nie tylko z pizzą... Z jakiejś gazecie wpadł mi w oczy przepis na ten domowy ketchup, wyszedł wspaniały.
Kto robił czekam na opinie a kto przepis widzi pierwszy raz może się skusi i wypróbuje?!


Składniki;
1,5 kg obranej cukinii
0,5 kg cebuli
1 i 3/4 szkl. cukru kryształu
3/4 szkl. octu 10%
40 dag koncentratu pomidorowego ( 2 małe słoiczki)
3 łyżki soli
łyżeczka pieprzu
łyżeczka słodkiej papryki

Jeśli ketchup ma być pikantny wtedy należy dodać pieprz cayenne lub ostrą paprykę doprawiając do swoich gustów smakowych

Przygotowanie;
Jeśli używamy dużej cukinii należy wydrążyć środek. Cebulę obieramy i razem z cukinią ścieramy na dużych oczkach tarki. Posypujemy solą, mieszamy i odstawiamy na około 3 godz. aby cukinia puściła sok a cebula zmiękła. Jeśli wody jest dość dużo wtedy część odlewamy, ponieważ ketchup będzie zbyt rzadki. Przekładamy cukinię do garnka i smażymy na małym ogniu około 50 min. Następnie dodajemy ocet i cukier. Mieszamy i gotujemy około 20 min. Mieszamy co kilka chwil aby cukinia nie przywarła do dna. Następnie dodajemy przecier pomidorowy i doprawiamy do smaku. Gotujemy około 5 min. Ketchup studzimy i blendujemy na jednolity mus. Następnie przekładamy do słoików i pasteryzujemy około 15 min.
Gotowe!


Smacznego!

2 komentarze:

  1. Ooo też próbowałam ostatnio zrobić, z trochę innego przepisu. Jednak musze chyba jeszcze troszkę popracować nad moją kuchnią, bo nie do końca mi wyszedł :( Odrobinkę za słodki i za bardzo czuć ocet.. ale że ja również ketchup uwielbiam, to na pewno jeszcze nie raz spróbuję go zrobić :)
    Zapraszam! :) http://wizjascathach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 RADOŚĆ KIPIĄCA UŚMIECHEM , Blogger