sierpnia 18, 2016

Hiszpańska zupa pomidorowa z grzankami.

Zupa pomidorowa to taki klasyk w moim domu. Co jakiś czas staram się ją urozmaicać i dodawać inne składniki. Ten przepis znalazłam wertując stare czasopisma. Nie powiem - trochę mnie zaciekawił bo i połączenie składników wyjątkowe. Obawiałam się smaku,  ale niepotrzebnie.


Dodatkowo zostałam wyróżniona i dostałam paczkę z produktami ze sklepu LIDL.
W czasie gdy trwał tydzień kuchni hiszpańskiej i portugalskiej ja chodziłam po górach a paczka gdzieś tam na mnie czekała. Po powrocie do domu było ogromne zaskoczenie ,ze tym razem Lidl pomyślał o mnie! Mino iż już po ww. tygodniu w sklepach  ja nadal mogę się cieszyć tymi wspaniałymi produktami SOL&MAR i przygotowywać pyszne dania!



Składniki;
2.5 litry bulionu ( ja użyłam z kaczki)
1 duża cebula
2 zielone papryki
3 ząbki czasnku
5 pomidorów śliwkowych
4 łyżki oliwy z oliwek  -  do kupienia w LIDL POLSKA
pół łyżeczki chili   - do kupienia w LIDL POLSKA
sól, pieprz, oregano, majeranek do smaku
10 - 15 dag bagietki pokrojonej w kostkę
grzanki pomidorowe - do kupienia w LIDL POLSKA
szklanka passaty pomidorowej

Przygotowanie;
Cebulę posiekać w kostkę, paprykę oczyścić także pokroić w kostkę. Pomidory obrać ze skóry i drobno posiekać. Na patelni rozgrzać oliwę , dodać cebulę , starty czosnek a także pokrojoną papryką, Smażyć kilka minut. Następnie dodać posiekane pomidory i dusić aż nieco wyparuje woda. Doprawić do smaku chili, solą i pieprzem.
Bagietkę dodać do warzyw a następnie zalać bulionem. Gotować około 15 - 20 min aż zupa uzyska jednolitą konsystencję. ( bagietkę należy pokroić w jak najmniejszą kostkę, wtedy szybciej się rozpadnie w zupie) Pod koniec gotowania dodać passatę i doprawić ziołami.
Podawać z grzankami.
Ja wybrałam grzanki z oregano i pomidorami Z LIDL POLSKA. Otwieram torebkę i gotowe!


A to zawartość paczki od LIDL POLSKA.




Smacznego!

2 komentarze:

  1. Lubię te produkty szczególnie chilli, nawet ostatnio kupiłam :)
    Zapraszam do moich przepisów :) kurczak z kwiatami cukinii

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny pomysł z tymi kwiatami cukinii! u mamy ich pod dostatkiem, chyba się pokuszę! pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 RADOŚĆ KIPIĄCA UŚMIECHEM , Blogger