września 05, 2016

Sałatka z cukinii i papryki ... do słoików.

Cukinii u mnie pod dostatkiem dlatego dziś proponuję Wam zrobić sałatkę do słoików - gdzie głównym składnikiem jest wcześniej wspomniana cukinia.
Do zimowego obiadu idealna!


Składniki;
3 kg cukinii
0,5 kg cebuli
0,5 kg marchewki
6 łyżek soli
1 kg papryki (może być kolorowa)

Zalewa;
1 szkl. octu 10%
1 szkl. cukru
1 łyżeczka ziela angielskiego
pół łyżeczki mielonego chili
3 łyżeczki gorczycy
kilka liści laurowych
1 łyżeczka pieprzu ziarnistego
1 łyżeczka kolendry ziarnistej

oraz po 1 łyżce oleju do każdego słoika

Przygotowanie;
Cukinie myjemy, ja użyłam dojrzałej więc dodatkowo ją obrałam a także wydrążyłam środek.
Zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Startą cukinię zasypać 4 łyżkami soli. Odstawić na około 3 godz. Cebulę obrać i pokroić w piórka, posypać 2 łyżkami soli i także odstawić aby zmiękła. Po tym czasie cukinię i cebulę odcisnąć z nadmiaru wody. Dodać także startą marchewkę i pokrojoną w kostkę paprykę. Dokładnie wymieszać.
Ocet zagotować, dodać cukier a gdy się rozpuści dodać wszystkie przyprawy. Gorącym płynem zalać sałatkę i odstawić na kolejne trzy godziny. Warzywa wraz z zalewą przełożyć do słoików. Do każdego słoika wlać dodatkowo po 1 łyżce oleju. Słoiki zakręcamy i pasteryzujemy około 30 min.
Słoiki najlepiej ustawić na ściereczce w garnku o grubym dnie. Wody wlewamy do 3/4 wysokości słoików.
Gotowe!


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 RADOŚĆ KIPIĄCA UŚMIECHEM , Blogger