marca 19, 2018

Wiosenna mieszanka z komosą ryżową.

Była wiosna jednak znów została przykryta białym puchem. 
Dziś mam iście wiosenne danie, lekkie i smaczne.
Warzywna mieszanka z komosą ryżową. Dodatki możecie dać swoje ulubione, ja dałam por i zielony groszek.
A przepis pochodzi z książki od Wydawnictwa M z serii zdrowe zdrowie Dieta Daniela.
A recenzje książki znajdziecie TUTAJ...



Składniki;
3/4 szkl. komosy ryżowej ( ja wybrałam czerwoną)
1 mały por pokrojony w talarki
2 ząbki czosnku
pół szklanki zielonego groszku (może być mrożony)
1 i 1/2 szkl. rosołu warzywnego
natka pietruszki lub szczypiorek
oliwa


sos;
2 łyżki oliwy
2 łyżki świeżo wyciśniętego soku z cytryny
sól do smaku


dodatkowo orzechy do posypania lub płatki migdałowe 

Przygotowanie;
Komosę płuczemy na sitku, przesypujemy do garnka i zalewamy bulionem. Gotujemy do miękkości. Jeśli zostaje nadmiar bulionu komosę odcedzamy na sitku.  
Na patelni rozgrzewamy oliwę, wrzucamy pociętego pora oraz starty czosnek i smażymy około 5 minut. Następnie dodajemy zielony groszek, smażymy jeszcze kilka minut aż będzie miękki. Dodajemy zawartość patelni do komosy. Delikatnie mieszamy. Składniki sosu mieszamy ze sobą i polewamy danie na talerzu. Posypujemy orzechami lub płatkami migdałowymi i szczypiorkiem bądź natką lub innymi ulubionymi ziołami. 


Smacznego!
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 RADOŚĆ KIPIĄCA UŚMIECHEM , Blogger