października 19, 2017

Chipsy pietruszkowe inspirowane książką Zdrowe Zupy.

Jakiś czas temu pisałam Wam o świetnej książce od Wydawnictwa M. A mianowicie chodzi o książkę w której jest mnóstwo inspiracji na przygotowanie zup, chociaż nie tylko. Są tam też salsy a także dodatki do zup. I dziś mam pomysł na taki właśnie dodatek. Niektórzy lubią jak coś im chrupie w zupie, zazwyczaj wybieramy groszek ptysiowy szczególnie do kremów bo tak najwygodniej i najszybciej. Ale można to zrobić zdrowiej i zamiast ptysiów użyć pysznych pietruszkowych chipsów? Jak dla mnie bomba!

Recenzja wspomnianej książki znajduje się pod tym linkiem, zapraszam do zapoznania się z nią, bo warto!


Chipsy pietruszkowe.

Składniki;
2 korzenie pietruszki
1 łyżka oliwy z oliwek
pół łyżeczki soli
pół łyżeczki czerwonej papryki
pieprz do oprószenia

Przygotowanie;
Pietruszkę dokładnie myjemy, nie obieramy. Kroimy na cieniutkie plasterki, najlepiej za pomocą szatkownicy. Pietruszkę przekładamy do miski. Wlewamy oliwę, wrzucamy sól i pieprz. mieszamy aby każdy plasterek był dokładnie pokryty przyprawami. Ja dodatkowo do jednej części dodałam czerwoną paprykę w proszku. Chipsy przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy około 25 min w 230C. Odstawiamy do przestygnięcia.


Chipsami posypujemy ulubioną zupę! 
Smacznie a przede wszystkim zdrowo! Co Wy na to? 

Ps. następnym razem spróbuje je wysuszyć w suszarce elektrycznej, ciekawa jestem różnicy ;-)

Miłego dnia! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 RADOŚĆ KIPIĄCA UŚMIECHEM , Blogger