września 09, 2019

Gliniany Most - Markus Zusak - recenzja książki.

Gliniany Most - Markusa Zusaka na pewno zapamiętam na długo... Zazwyczaj książki które czytam mają mniejszą objętość, tym razem w środku lata postanowiłam zmierzyć się z obszernym tomem bo książka ma ponad 500 stron. 


Autor znany jest ze światowego fenomenu jakim była Złodziejka czasu. Tamtej książki nie czytałam, ale po przeczytaniu tej ciężko mi sobie wyobrazić, że tamta była bestsellerem...
Książka opowiada o pięciu braciach Dunbar zamieszkujących w odległej Australii, w pogrążonym w chaosie domu bez dorosłych. Ich życie było bardzo trudne i ciężkie. Musieli zmierzyć się ze śmiercią matki a także odejściem ojca. Panem domu stał się najstarszy z synów 18 letni Matthew. 
Czytając kilkadziesiąt pierwszych stron nie wiemy w zasadzie o czym czytamy, ja przeżywałam wewnętrzny chaos. Byłam zagubiona i za bardzo nie wiedziałam o co w tym wszystkim tak naprawdę chodzi. Mimo iż narratorem jest najstarszy z braci to uwagę przyciąga ten średni Clay, to on decyduje się budować most w marnotrawnym ojcem który wraca po latach...

 r

Ponoć to poetycka, wielowarstwowa - z czym mogę się zgodzić, pełna zwrotów akcji - tutaj już nie koniecznie, saga rodzinna -  to popis charakterystycznego stylu dla Markusa.
Ten styl mnie w zupełności nie ujął.
W książce są wątki z Polską w tle, jednak autor nie zbyt się przygotował ze znajomości historii a także ogólnych informacji o naszym kraju. Uważa ,że wszystko jest szare, bure i ponure ...
Mówcie co chcecie, ale mnie ta książka nie ujęła wcale, to taka męczarnia podczas czytania...
Ciekawa jestem Waszych opinii, zdaję sobie sprawę ,że komuś innemu może się podobać, bo przecież każdy z nas ma swój własny gust.

Jeśli chcecie spotkać się z Markusem, porozmawiać, zdobyć autograf - spotkanie odbędzie się 2 października 
 2019 roku w warszawie na ul. Czerskiej 8/10 o godz. 18,00. 

Tytuł; Gliniany Most
Autor; Markus Zusak
Tłumaczenie; Anna Studniarek
Wydawnictwo- Nasza Księgarnia
Oprawa; Twarda
Ilość stron; 544 stron
Rok wydania; 2019 


Koniec...

1 komentarz:

Copyright © 2016 RADOŚĆ KIPIĄCA UŚMIECHEM , Blogger