kwietnia 07, 2021

Kotlety z mortadeli. Dawny schabowy.

 Dziś trochę zawiało PRl -em. Ja tak trochę słabo pamiętam ten dziwny czas, ale wielu z Was zapewne zna go bardzo dobrze. Mortadela w panierce to też może być pyszne danie. Ja nieco te znane kotlety podrasowałam i napełniłam serem. 

Zapraszam. 


Składniki;
70 dag kiełbasy mortadeli
3 łyżki mąki
1 jajko
10 dag żółtego sera
kilka łyżek bułki tartej
 
olej do smażenia
 
Przygotowanie;
Kiełbasę kroimy na plastry o grubości około 2 cm. Na talerzyki wykładamy mąkę, bułkę tartą i roztrzepane jajko. Ser żółty kroimy na plasterki. Porcje kiełbasy delikatnie nacinamy cienkim nożem, tworząc sakiewkę, do środka wkładamy plaster sera. Następnie kiełbasę panierujemy tak jak tradycyjnego schabowego, najpierw w jajku, potem w mące, znów w jaku i na końcu w bułce tartej. Smażymy na rumiano z każdej strony. Lekko dociskając aby rozpuszczony ser skleił kotleta.  Podajemy z ulubioną sałatką. 
U mnie rukola, małe pomidorki i ocet winny.




 Smacznego! 

1 komentarz:

  1. Sama czasem robiłam takie kotlety z mortadeli jak już zamieszkałam sama. I w sumie mam ochotę je zrobić w najbliższym czasie, bo dzięki Tobie sobie o nich przypomniałam i jakoś nabrałam na nie ochoty...

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 RADOŚĆ KIPIĄCA UŚMIECHEM , Blogger