marca 05, 2021

Ciasto z tahini, sezamem i pomarańczą oraz recenzja książki Chloe Sucree - Raz na tydzień.

 Książki kulinarne uwielbiam. Mam ich pokaźną sumę ale na każdą nową świecą mi się oczy. Dziś kuchnia wege dla zabieganych czyli "Raz na tydzień"
Książka podzielona jest na kilka części. Początkowe rozdziały to sprawy organizacyjne, wyposażenie spiżarni, żywienie dzieci, miary i przyrządy a także filozofia jedzenia. Na te rozdziały zwracam mniej uwagi ponieważ od razu ciekawa jestem przepisów i to na nie zwracam uwagę w pierwszej kolejności. Ale jeśli ktoś na co dzień praktykuje kuchnię wege, to te wszystkie rady będą dla niego przydatne. 


No i w końcu przechodzimy do przepisów, jak już wspomniałam są to dania wege więc i główne składniki to typowe zamienniki dla zwykłego zjadacza mięsa. 
Przepisy podzielone są na dania bazowe słodkie, dania bazowe wytrawne, śniadania, obiady i kolacje a także desery i przekąski. 
Ja jestem pożeraczem deserów więc przetestowałam ciasto które jak dla mnie można nazwać zero vaste ponieważ jest idealne do wyczyszczenia lodówki z zalegających zdrowych produktów.
Ciasto wyszło bardzo zbite, wilgotne i sycące. Więc idealne do pracy czy na podwieczorek. Długo utrzymuje świeżość bo u mnie leżało nawet do tygodnia i nic złego się z nim nie stało.
Oprócz ciast czy babeczek w książce znajdą się też zupy, kotleciki oczywiście przypominam w wersji wege z przeróżnymi sosami. Są też granole i inne pomysły na śniadania a także przekąski. 






Zdjęcia dodatkowo zachęcają do wypróbowania dań, to co zaczynamy?!

Ja wybrałam ciasto z tahini, sezamem i pomarańczą.

Składniki;
140 g mąki ryżowej
100 g mąki owsianej
100 g mąki migdałowej
2 łyżki czarnego sezamu
2 łyżeczki suchych drożdży
pół łyżeczki soli
2 łyżki ekstraktu z wanilii
pół łyżeczki mielonego kardamonu
180 ml oliwy
pół szklanki brązowego cukru
125 ml miodu
3 łyżki pasty tahini
skórka otarta z 1 pomarańczy
1/4 szkl. soku z pomarańczy
4 jajka

Przygotowanie;
Małą foremkę keksową wykładamy papierem. 
Mieszamy ze sobą wszystkie rodzaje mąki, nasiona sezamu, drożdże, sól i kardamon. W drugiej misce mieszamy wszystkie składniki mokre. Powoli wsypujemy suchą mieszankę i mieszamy dokładnie. Ciasto wlewamy do foremki. Po wierzchu możemy posypać dodatkowo ziarnami sezamu. Wkładamy do nagrzanego piekarnika do temp, 175C i pieczemy około godziny lub do suchego patyczka. Należy co jakiś czas kontrolować ponieważ szybko łapie je od góry i szybko może się spalić...
Po tym czasie wyjmujemy i studzimy. 



Ciasto można zjeść na śniadanie, podwieczorek lub po prostu zabrać go do pracy. 
Smacznego!

Tytuł; Raz na tydzień - kuchnia wege dla zabieganych.
Autor; Chloe Sucree
Wydawnictwo; Buchmann
Oprawa; Miękka
Ilość stron; 255 stron
Rok wydania; 2021 rok

Ps. oczywiście można wybrać zwykłą mąkę pszenną, wtedy ciasto będzie bardziej puchate. 


Polecam.
Więcej o książce można poczytać tutaj!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 RADOŚĆ KIPIĄCA UŚMIECHEM , Blogger