grudnia 11, 2018

Domek z piernika 3D,

Do niedawna temat domków piernikowych był mi zupełnie obcy. Aż w końcu po namowach mojej córki postanowiłam jej ulec i ten pierwszy domek z piernika powstał kilka dni temu. Z pomocą przyszły mi Foremki 3D które zakupiłam w sklepie internetowym Rosegal.


Wcześniej przed wykonaniem domku powstrzymywał mnie brak umiejętności i w zasadzie nie wiedziałam od czego mam zacząć... Dzięki foremkom nie musiałam już bawić się w obliczania, wszystkie elementy wycięłam … i domek gotowy. Oprócz domku w zestawie jest też bałwanek, renifer, sanie oraz choinka. Wszystkie elementy są 3D. 


Domek powstał z tego przepisu;
Składniki;
30 dag mąki pszennej
10 dag mąki żytniej pełnoziarnistej
2 duże jajka
15 dag cukru pudru Kupiec
10 dag masła, roztopionego i lekko przestudzonego
10 dag miodu
1 łyżka przyprawy do piernika
1 łyżka kakao

pół łyżeczki sody oczyszczonej

Przygotowanie;
Wszystkie składniki przekładamy do miski. Mieszamy ze sobą i wyrabiamy ciasto,  będzie ono klejące ale nie dodajemy więcej mąki. Podsypujemy jedynie blat przed wałkowaniem aby ciasto nie przyklejało się do stolnicy czy wałka. Rozwałkować je na grubość około 4-5 mm. Wykrawać  kształty foremkami. Jeśli zostanie ciasta a część ma wisieć na choince,  patykiem do szaszłyka robimy dziurkę. W elementach domu także wycinamy okna, drzwi itd. Układać na wyłożonej papierem blaszce w niewielkich odstępach od siebie. Piec około 8- 10 min w temp. 180C. Czas pieczenia należy kontrolować, zależy on od wielkości i grubości ciastek. 
Po wystudzeniu zabieramy się za lukrowanie. 
Tutaj z pomocą przyszedł mi także zamówiony w sklepie, worek silikonowy. Póki co jestem bardzo z niego zadowolona i myślę, że posłuży mi dłuższy czas. Nie rozwalił się ani nie pękł jak to bywa przy jednorazowych workach które nie wytrzymują nacisku kremu...




Do dekoracji użyłyśmy lukru z białka kurzego, kolorowych posypek i barwników spożywczych. Dokładnej ilości składników na lukier nie podam, bo to po prostu trzeba wyczuć samemu. Ale mniej więcej na jedno białko używamy około 100 g cukru pudru Kupiec a nawet więcej jeśli potrzebujemy gęstszy lukier. 
Do polukrowania i sklejenia, bo też kleiłam lukrem użyłam 4 białka. 
Mam dodatkowo dla Was kod zniżkowy  do sklepu Rosegal.
Przy wpisaniu do koszyka kodu  RGBF1 otrzymamy 25% zniżki. 
Domek nie jest idealny, ale taki nasz, wspólny i jak na pierwszy raz może być ;-)





                                                                       Domek 3D (klik)
                                         Silikonowy Worek (klik)

                                       Świąteczne opaski (klik)
                                                      Biała bluzka z koronką (klik)
                                        Zestaw biżuterii (klik)
                                      Świąteczne kolczyki (klik)









Nasz domek już stoi i przypomina, że święta tuż tuż…
Zachęcam i Was bo to świetna zabawa z dziećmi!

3 komentarze:

  1. Łał jaki on jest piękny na pewno stworzymy swój jak tylko dzieci będą mieć wolne w szkole.

    OdpowiedzUsuń
  2. podziwiam za kreatywność :) przepięknie wyszedł ten domek :) uwielbiam też taki świąteczne gadżety jak kolczyki czy opaski <3
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny jest ten domek. U mnie dziś produkcja pierniczków

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 RADOŚĆ KIPIĄCA UŚMIECHEM , Blogger