czerwca 28, 2019

Pyszne amerykańskie śniadanie - pancakes (PANKEJKI)

Dziś mam dla was amerykańskie pankejki, przepisów na necie mnóstwo... 
Według tego robiłam już kilka razy, zawsze wychodziło bardzo smacznie. To co, zaczynamy!

 

Składniki;
1 i 1/4szklanki mąki pszennej
1 jajko
1 i 1/4 szkl. jogurtu naturalnego
3 łyżki cukru pudru
1 łyżeczka proszku do pieczenia Skworcu
1 łyżeczka sody Skworcu
1 łyżeczka skórki cytrynowej Skworcu
1/4 szklanki stopionego masła
szczypta soli

Do podania;
truskawki lub inne owoce
golden syrop Skworcu lub krem daktylowy Skworcu

Przygotowanie;
Do miski wlać jogurt naturalny, jajko, rozpuszczone ale chłodne masło, cukier i dokładnie wymieszać, następnie wsypywać partiami suche składniki. Można miksować mikserem. Ciasto powinno mieć konsystencję gęstą ale lejącą. Na końcu wsypać suszoną skórkę z cytryny. Zamieszać.
Na nagrzaną suchą patelnię wlewamy partiami ciasto, tworząc małe okrągłe placuszki. Aby miały ładny okrągły kształt, ciasto lejemy ciągle w jeden punkt, a samo będzie równomiernie rozchodzić się na boki. Smażymy aż uzyskają złoty kolor. 
Podajemy z ulubionymi owocami, słodkimi syropami czy konfiturami.
W tej kwestii panuje pełna dowolność.



Smacznego! 


4 komentarze:

  1. W poniedziałek na śniadanko zrobiłam sobie takie placuszki, ahhh są przepyszne! <3
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. jadłam ostatnio pancakes w Lublinie i muszę spróbować je zorbić w domu, dużo bardziej mi smakowały niż ansze zwykły naleśniki ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mm z takim syropem jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 RADOŚĆ KIPIĄCA UŚMIECHEM , Blogger